Hoppa till avdelningsmenyn

Hoppa till innehållet

Stäng fönstretStäng fönstret
Skriv ut sidanSkriv ut

På lättläst svenska

Södertäljes habiliteringscenter. Flicka som leker i försommargrönska.

På lättläst svenska På lättläst svenska

Om habilitering på lättläst svenska

Här kan du läsa om habilitering
och om det stöd som vi kan ge dig.
Du kan också läsa om utvecklingsstörning
och om autism.

Texten är lättläst.
Inga svåra ord eller långa meningar finns med.

Till vänster ser du en lista med olika ord.
Det är länkar.
Du klickar på de länkar
som du vill veta mer om.

När du klickar på en länk
så blir den orange.
Då vet du att det är den sidan
som du är på just då.

Om du vill få texten uppläst
så klickar du på Lyssna
till höger på sidan.