Hoppa till avdelningsmenyn

Hoppa till innehållet

Stäng fönstretStäng fönstret
Skriv ut sidanSkriv ut

På lättläst svenska

Södertäljes habiliteringscenter. Flicka som leker i försommargrönska.

På lättläst svenska På lättläst svenska

Handikappupplysningen

Vi på Handikappupplysningen kan ge stöd och råd
till alla som bor i Stockholm
som vill veta mer om funktionshinder.

Vi som jobbar här kan mycket om funktionshinder
Vi kan tala om för dig vilka rättigheter du har
och vi kan svara på dina frågor om till exempel fritid.

Du kan få hjälp av oss på olika sätt:
Du kan ringa oss.
Du kan skriva brev till oss.
Du kan skriva e-postbrev.
Du kan läsa om oss på internet.
Du kan beställa hem broschyrer med information.

Du kan ringa oss:

Du kan ringa till Handikapplysningen
måndagar, tisdagar, onsdagar, torsdagar och fredagar.
Vi svarar i telefon mellan klockan 8 på morgonen
och halv 5 på kvällen.
På tisdagar svarar vi i telefon ända till klockan 7 på kvällen.

När du ringer till oss
svarar en kurator i telefonen.
Kuratorn ger tips och råd
och hjälper dig att få den information
som du behöver.

Handikappupplysningens telefonnummer:

690 60 10

Du skickar e-post hit:

handikappupplysningen@sll.se

Du skickar brev hit:

Handikappupplysningen
Box 17519
118 91 Stockholm

Du kan läsa om oss på internet:

www.handikappupplysningen.se